Reklama to jedna z najlepszych dróg do efektywnej sprzedaży. Warto decydować się na przekaz, który skierowany będzie do aktualnych i potencjalnych odbiorców danej marki. Poniżej znajdziesz informacje na temat zalet takiego rozwiązania, a konkretnie kalendarzy spiralowanych. Stanowią one bowiem jeden z ciekawszych przykładów materiału reklamowego.

Kalendarze spiralowane – dlaczego warto w nie inwestować?

Przedmiot ten spełnia jednocześnie dwie funkcje. Z jednej strony jest to praktyczny element wyposażenia biura. Pozwala szybko i w razie potrzeby sprawdzić konkretną datę albo zaplanować nadchodzące wydarzenie. Z drugiej to doskonały sposób na wzbogacenie wystroju biura. Jeżeli jest on wykonany w profesjonalny sposób, a do tego spełnia różne wymogi estetyki takich przedmiotów, zawiera ciekawy projekt graficzny, wówczas może być wartościowym elementem takiego pomieszczenia.

Jak wyglądają kalendarze spiralowane?

Zwykle dostępne są w kilku formatach, począwszy od B2 do A4. Znajduje się na nich wybrany przez klienta projekt, który dodatkowo jest zabezpieczony specjalnym lakierem dyspersyjnym. Kalendarze spiralowane zawierają jeden charakterystyczny element, jest to spirala z zawieszką. Może mieć ona różne kolory. Dodatkowo projekt taki zwykle przygotowywany jest w zgodzie z wizją i wskazówkami klienta. Stąd to bardzo elastyczna forma reklamy.

Kalendarz reklamowy – czy warto na niego stawiać?

Jedną z największych zalet takich materiałów jest to, że do ich wyprodukowania nie jest wymagana bardzo duża ilość nakładów finansowych. Dlatego mogą sobie na nią pozwolić właściciele zarówno małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Co więcej, jest ona odpowiednia dla każdego z tych typów podmiotów. Dodatkowo nie jest to materiał jednorazowy. Widniejące na nim logo firmy, jej hasło przewodnie będzie towarzyszyło obdarowanym co najmniej przez rok, zawsze wtedy, kiedy zdecydują się skorzystać z takich materiałów.

Prezent jako forma reklamy

Taki kalendarz po części pełni także rolę prezentu. A te kochamy przecież wszyscy. Kiedy dajemy komuś drobny, firmowy upominek, wówczas uruchomiona zostaje reguła wzajemności. Zadowolony obdarowany chce się w pewien sposób odwdzięczyć i wraca po inne usługi, towary. Mechanizm ten opisuje psychologia wpływu.

Przykładami takich podarków mogą być: darmowe próbki kosmetyków, kartki z życzeniami, a także materiały biurowe, takie jak: długopisy, kubki, smycze do kluczy i wiele innych. Zasada wzajemności zdefiniowana została przez Cialdiniego. Oprócz tego wymienił on też inne: społeczny dowód słuszności, reguła lubienia i sympatii, reguła autorytetu, reguła niedostępności, czy reguła zaangażowania i konsekwencji.