Kluczową kompetencją w biznesie jest obecnie zarządzanie emocjami. Umiejętność kierowania uczuciami, ich regulacja i kontrola daje poczucie bezpieczeństwa w pracy.
Istotne zagadnienia
- Samopoczucie pracowników, ich stabilność emocjonalna ma kluczowe znaczenie dla wydajności i jakości wykonywanej przez nich pracy
- Należy posiąść umiejętność oddzielenia życia prywatnego od pracy zawodowej
- Emocje w pracy liczą się o tyle, o ile ułatwiają osiągnięcie wspólnego celu
- Interakcje ze współpracownikami i osobami z pracy powinny mieć życzliwy ale powściągliwy charakter
- Nie wolno marginalizować emocji, widząc ich skrajność lub narastanie należy podjąć działania niwelujące ten stan
Czego wystrzegać się?
- Kierowania się wyłącznie według litery regulaminu
- Braku dbałości o potencjał pracowników
- Lekceważenia motywowania pracowników do pracy
- Ignorowania znaczenia solidarności grupowej
Dobry, efektywny menedżer sam doświadcza emocji, które skutecznie wykorzystuje do zarządzania zespołem.