Odzież służbowa i ochronna, jaką posługują się Twoi pracownicy, powinna spełniać przynajmniej kilka kryteriów. Z jednej strony musi być funkcjonalna, bezpieczna i zapewniać maksimum ochrony, a ponadto powinna być wizytówką Twojego przedsiębiorstwa. Ubrania robocze z logiem firmy są doskonałą reklamą dla każdego, kto chce podkreślić rangę swojej marki.

Ubrania robocze z logiem firmy – gdzie je umieszczać?

Ubrania robocze z logiem firmy powinny być w taki sposób zorganizowane, by jednocześnie były dobrze widoczne dla postronnego widza, a jednocześnie nie były dominujące na ubraniu. Przyjęło się, że logo powinno być np. dobrze widoczne na środku fartucha i na piersi ubrania zapinanego. Warto też np. opatrzyć logiem firmy rękawy, jedną z nogawek, a także czapkę czy kask ochronny.

Pamiętaj jednak, że przesada w tej materii nie jest wskazana. Jeśli Twoi pracownicy zamienią się w chodzące reklamy, efekt będzie zgoła odmienny od zamierzonego. Nadmiar reklamy na ubraniach roboczych może nie wyglądać korzystnie, dlatego staraj się dobierać ją z umiarem – inaczej ta nachalność może obniżyć prestiż Twojego przedsiębiorstwa.

Kiedy postawić na logo na ubraniu?

Co do zasady, ubrania robocze z logiem firmy powinny być stosowane za każdym razem, gdy Twoi pracownicy mają kontakt z osobami z zewnątrz. Jest to realna forma zapoznawania potencjalnego klienta z Twoją marką, dlatego bez zastanowienia powinieneś na nią postawić.

Jeśli działalność gospodarcza zajmuje się obsługą klientów w swojej siedzibie – np. w warsztacie samochodowym – logo na odzieży może utrwalić Wasz wizerunek wśród chociażby tych klientów, którzy odwiedzają Twoją firmę po raz pierwszy. Jeżeli pracownicy pracują pod gołym niebem, gdzie mija ich duża liczba przechodniów – również fantastycznie promują Twoją markę.

Logo – więcej korzyści

Co więcej, trudno wyobrazić sobie pracownika w ubraniu roboczym bez stosownego logo, jeżeli ten reprezentuje Cię np. w domu klienta. Jeśli Twoja firma świadczy np. usługi z zakresu montażu mebli, hydrauliki, czy chociażby elektryki – logo jest obligatoryjnym elementem uniformu Twojego pracownika!

Dlaczego? Otóż dlatego, że pozwoli Twojemu usługobiorcy na natychmiastowe zidentyfikowanie danego fachowca jako pracownika Twojej firmy, a nie np. jako podającego się za niego oszusta. Zdecydowanie ułatwi to kontakt z klientem, u którego natychmiastowo zostanie wzbudzone zaufanie i większy szacunek do Twojej marki.

Pamiętaj o jakości!

Nie zapomnij przy tym, że ubrania robocze z logiem firmy muszą odpowiednio się prezentować, aby nadruk robił odpowiednie wrażenie. By Twoja marka była utożsamiana z profesjonalizmem, odzież robocza musi być zawsze czysta, odpylona i pozbawiona jakichkolwiek uszkodzeń.

W przeciwnym wypadku efekt może być odwrotny do zamierzonego. Jeżeli klient będzie utożsamiał logo Twojej firmy z brudną, podartą i niedostosowaną do zadań odzieżą, Twój wizerunek tylko na tym ucierpi. Pamiętaj, by zwrócić na to uwagę i nie oszczędzać na czystości oraz jakości, a renoma Twojej firmy wśród klientów będzie zdecydowanie wyższa!

Logo firmy – żywa reklama

Ubrania robocze z logiem firmy to świetny pomysł na reklamę przedsiębiorstwa. Dzięki niej, Twoja marka będzie lepiej odbierana, bardziej rozpoznawalna i umocni Twoją pozycję na rynku. Staraj się tylko nie przesadzać z ilością nadruków, choć jednocześnie zadbaj o to, by logo było dobrze widoczne. Nie zbagatelizuj tego elementu, bowiem może on przynieść bardzo pozytywne skutki w przyszłości!