Wizerunek w biznesie – dodatki, które warto posiadać

Niniejszy artykuł pod tytułem Po jakim kierunku studiów najłatwiej jest znaleźć pracę? nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Po jakim kierunku studiów najłatwiej jest znaleźć pracę? należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Dewiza „jak Cię widzą, tak Cię piszą” nie jest obca chyba nikomu. To nasz wizerunek decyduje czasami o sukcesie lub porażce. Jak dobrać odpowiedni strój oraz dodatki, by skomponować profesjonalny business look – podpowiadamy w niniejszym artykule.

Zastanawiałeś się, dlaczego inni, młodsi i niejednokrotnie mniej doświadczeni ludzie dostawali pozycję w firmie, o którą Ty się starałeś? Skoro nie profesjonalizm był najważniejszy, zadecydować musiały inne cechy, a mianowicie charakter oraz odpowiedni wizerunek.

Business look – czynniki decydujące

Strój jest pierwszą rzeczą, na którą zwraca się uwagę. To właśnie on świadczyć ma o Twojej pozycji w firmie czy reprezentować środowisko, w którym się obracasz. Zanim wybierzesz odpowiedni ubiór, musisz pamiętać, że:

  • eksponować ma on Twoje silne strony i zasłaniać ewentualne niedoskonałości. Osobom otyłym odradzane są dopasowane spodnie czy spódnice, a niska kobieta nie powinna zakładać sukienek do połowy łydki. Sprawi to tylko, że będzie sprawiała wrażenie jeszcze niższej i zaburzy proporcje jej ciała.
  • należy odpowiednio dobrać strój do stanowiska, jakie sprawujesz – inaczej ubrać się może do pracy prawnik, czy bankier, inaczej informatyk czy architekt;
  • prostota jest najtrafniejsza: najlepiej sprawdza się klasyczne połączenie bieli i czerni, czy granatu. Strój zaświadczać ma o Twoim profesjonalizmie i wszechstronnym przygotowaniu do nowych, nieznanych wyzwań;
  • elegancja jest kluczem do sukcesu. Mężczyźni powinni dbać o zakup garderoby w stonowanych kolorach, płeć piękna zaś musi mieć na uwadze, że strój ma nie być seksowny a po prostu podkreślać kobiecość.

Business look rządzi się własnymi prawami. Skompletowanie odpowiedniej garderoby będzie wymagało poznania specyfiki danego środowiska oraz znacznych nakładów finansowych. Jeśli chcesz wyglądać profesjonalnie, warto zainwestować w wysoko jakościowe produkty. Będą one służyły Ci przecież przez lata.

Wizerunek w biznesie – niezbędne dodatki

Kompletując garderobę, nie należy też zapominać o dodatkach. Mężczyźni zadbać muszą o zakup odpowiedniego zegarka, spinek do mankietów czy krawatów. Zadaniem kobiet jest dobranie odpowiedniej biżuterii, obuwia (najczęściej na obcasie) oraz torebki. Tu polecamy wybór tych wyprodukowanych z prawdziwej skóry. Jest to ponadczasowe i niedrogie rozwiązanie, sprawdzające się w każdej sytuacji, a swoją trwałością zasłużyło na miano niezastąpionych np. tanie torebki damskie skórzane.

Strój sam w sobie przekazuje komunikat do otoczenia zewnętrznego. Jest pierwszym sygnałem, jaki nawiązujemy z drugą osobą. Decyduje o tym, jak nas ona będzie postrzegać: jako osobę twardą i zdecydowaną, czy niepewną siebie i nieśmiałą, która sama nie wie, co tu dokładnie robi.